Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. ORDU VALİLİĞİ
T.C. ORDU VALİLİĞİ
T.C. ORDU VALİLİĞİ
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Milletvekillerimiz Valilik Birimleri Tarihçe İl Protokol Listesi Kurumsal Kimlik Vali Yardımcıları Görev Bölümü Mevzuat
  • ORDU
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları Kolluk Gözetim Komisyonu Etik Komisyonu İnsan Hakları Yatırım Programları
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Basında Ordu Duyurular İlan Portalı Basın Açıklamaları Belgeseller Nöbetçi Eczaneler Yemek Listesi
  • İLETİŞİM
°C
29
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali
      • Vali Yardımcıları
        • Ayhan DURMUŞ
        • Hacı Mehmet KARA
        • Turgay ERGİN
        • Burak KESER
      • Kaymakamlar
        • Akkuş Kaymakamı
        • Altınordu Kaymakamı
        • Aybastı Kaymakamı
        • Çamaş Kaymakamı
        • Çatalpınar Kaymakamı
        • Çaybaşı Kaymakamı
        • Fatsa Kaymakamı
        • Gölköy Kaymakamı
        • Gülyalı Kaymakamı
        • Gürgentepe Kaymakamı
        • İkizce Kaymakamı
        • Kabadüz Kaymakamı
        • Kabataş Kaymakamı
        • Korgan Kaymakamı
        • Kumru Kaymakamı
        • Mesudiye Kaymakamı
        • Perşembe Kaymakamı
        • Ulubey Kaymakamı
        • Ünye Kaymakamı
    • Milletvekillerimiz
    • Valilik Birimleri
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkileri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı
      • 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
      • İl Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi
      • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
      • AB ve Dış İlişkiler Bürosu
      • İl Enerji Yönetim Birimi
    • Tarihçe
      • Atatürk Orduda
      • Görev Yapmış Valilerimiz
      • Ordunun Tarihçesi
    • İl Protokol Listesi
    • Kurumsal Kimlik
    • Vali Yardımcıları Görev Bölümü
    • Mevzuat
      • Genelgeler
      • Genel Emirler
      • Yönergeler
  • ORDU
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • Defterdarlık
      • Gümrük Müdürlüğü
      • İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü
      • İl Aile ve Sosyal Hizmetler Müdürlüğü
      • İl Çalışma ve İş Kurumu Müdürlüğü
      • İl Çevre ve Şehircilik Müdürlüğü
      • İl Emniyet Müdürlüğü
      • İl Jandarma Komutanlığı
      • İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü
      • İl Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İl Tarım ve Orman Müdürlüğü
      • İl Ticaret Müdürlüğü
      • Kadastro Müdürlüğü
      • Meteoroloji Müdürlüğü
      • Sahil Güvenlik Komutanlığı
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Kolluk Gözetim Komisyonu
    • Etik Komisyonu
      • Etik Komisyonu
      • Etik İlkeler
      • Kamu Görevlileri Etik Sözleşmesi
      • Etik Mevzuatı
      • Faaliyetler
      • Etkinlikler
    • İnsan Hakları
    • Yatırım Programları
      • Ordu İli 2024 Yılı Yatırım Programı
      • Ordu İli 2023 Yılı Yatırım Programı
      • Ordu İli 2022 Yılı Yatırım Programı
      • Ordu İli 2021 Yılı Yatırım Programı
      • Ordu İli 2020 Yılı Yatırım Programı
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Basında Ordu
      • Video Haberler
      • Gazetelerde Ordu
    • Duyurular
    • İlan Portalı
    • Basın Açıklamaları
    • Belgeseller
    • Nöbetçi Eczaneler
    • Yemek Listesi
  • İLETİŞİM
 

İçişleri Bakanlığı, Yaz Mevsimi Trafik Tedbirlerine İlişkin Genelge Yayınladı

21.05.2020
İçişleri Bakanı Süleymen Soylu’nun imzasıyla 81 İl Valiliğine gönderile genelge ile, koronavirüs (civid-19) salgınının/bulaşının yayılım hızının kontrolüne yönelik tedbirler ile yaz mevsimi trafik tedbirlerine yönelik hususlarla ilgili tedbirlerin titizlikle planlanıp uygulanması, özellikle ‘yaya önceliği/güvenliği’ kapsamındaki faaliyetlerin başta mülki idare amirleri, il/ilçe emniyet müdürü/amiri, il/ilçe jandarma komutanları olmak üzere görevli ve yetkili sıralı amirlerce takip edilmesi, yapılacak eğitim, bilgilendirme faaliyetleri ile denetimlerde sosyal mesafeye dikkat edilmesi ve bunlara ilişkin gerekli hassasiyetin gösterilerek, uygulamada herhangi bir aksaklığa meydan verilmemesi istendi.
 İçişleri Bakanlığının “Yaz Mevsimi Trafik Tedbirleri”ne ilişkin genelgesinin tam metni ise şöyle;  
“Denetimlerin artmasıyla trafik kazası sonucu meydana gelen can kayıplarında azalma olduğu, denetimlerin azaldığı dönemlerde ise can kayıplarının arttığı bilinmektedir. Denetim ve can kaybı arasında ters orantılı bir ilişki bulunduğu gerçeğinden hareketle; trafik ekiplerinin özellikle şehirlerarası karayollarında ve şehir içi ana güzergâhlarda ekip ve yaya olarak görünür olması ve mümkün olduğunca trafik denetimine dönük faaliyet göstermeleri son derece önem arz etmektedir.
Trafik kazalarının en aza indirilmesi için kısa vadede yapılacaklarla ilgili bir sistem yaklaşımı geliştirilerek “Trafik Güvenliği Uygulama Politika Belgesi” 12 Eylül 2017 tarihinde uygulamaya konulmuştur. Politika Belgesiyle, trafik kazası nedenli ölümler ve ciddi yaralanmaların en aza indirilmesi, kaza nedeniyle yaşanmakta olan manevi kayıplar yanında sosyoekonomik kayıpların da ortadan kaldırılması hedeflenmiştir.
Bu doğrultuda, polis ve jandarma trafik birimlerinin bir plan dâhilinde denetimler yapmaları ve kural ihlali yapsın veya yapmasın, sürücüleri karayolu üzerinde durdurarak yüz yüze temas etmeleri ve iyi iletişim kurmaları, sürücü davranışını değiştirme yöntemlerinin başında gelmektedir ki, ancak bu sayede ortak karayolu güvenliği bilinci oluşturabileceği değerlendirilmektedir. 
Ancak geçmiş yıllardan farklı olarak 1 Haziran -1 Ekim tarihleri arasında uygulanacak 2020 yılı Yaz Trafik Tedbirlerinde Çin’in Wuhan kentinde ortaya çıkarak tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de toplum sağlığı ve kamu düzeni açısından risk oluşturan Koronavirüs (Covid19) salgınına karşı Bakanlığımız tarafından alınan tedbirler doğrultusunda salgının/bulaşın yayılım hızını kontrol altında tutmaya yönelik trafik tedbirleri ile salgının/bulaşın yayılım hızının azalmasıyla birlikte normal hayata
geçişe yönelik hareket tarzının bir bütün olarak ele alınması gerekmektedir.
A- KORONAVİRÜS (COVİD19) SALGINININ/BULAŞININ YAYILIM HIZININ KONTROLÜNE YÖNELİK OLARAK;
1. Sosyal izolasyonu temine yönelik alınan tedbirlerin bir sonucu olarak şehir içi ana güzergahlarda ve şehirlerarası karayollarında seyreden araç sayısının azalmasının ortalama hızların yükselmesine sebep olabileceği göz önünde bulundurularak; hız kontrolleri başta olmak üzere emniyet kemeri takma, cep telefonu kullanmama, yaya geçitlerinde yayalara yol verme, şerit kullanma, hatalı dönüşler gibi kural, yasaklama ve kısıtlamalara yönelik etkin, yoğun ve sürdürülebilir trafik denetimlerine ağırlık verilmesi, denetimlerde sosyal mesafeye dikkat edilmesi,
2. Şehirlerarası toplu ulaşımın usul ve esaslarının belirlendiği 28.03.2020 tarihli ve 6009
sayılı Genelge kapsamında gerekli hassasiyetin gösterilmesi, 
3. Giriş çıkış kısıtlaması getirilen illerde kısıtlamaya yönelik tedbirlerin hassasiyetle uygulanması,
4. Seyahat izin belgelerine yönelik gerekli kontrollerin yapılması,
5. Şehir içi ve şehir dışı ulaşımda toplu taşıma araçlarına/otobüslere getirilen %50 doluluk kriteri ve maske kullanımına ilişkin uygulamaların titizlikle takip edilmesi,
B- YAZ MEVSİMİ TRAFİK TEDBİRLERİNE YÖNELİK OLARAK;
1. Trafik Güvenliği Uygulama Politika Belgesi’nde yer alan hususlardan hayata geçirilmiş
etkinlik/faaliyetlere il trafik birimlerince gerekli özen ve kararlılığın gösterilmesi,
2. Trafik polis ekipleri ile jandarma trafik timlerince müşterek yürütülen ve eş zamanlı yapılan uygulamalarla aynı anda şehir içi, şehirlerarası ve köy yollarında çok sayıda araç ve sürücünün denetlenmesine yönelik uygulamanın devamlılığının sağlanması, ülke ve il genelinde polis ve jandarma trafik birimlerinin imkân ve kabiliyetlerinin zaman zaman belirli trafik denetim amaçlarına yönelik (özellikle şehirlerarası yollarda) olarak birleştirilmesi, yol kullanıcılarının sürekli, etkili ve yoğun şekilde denetlenmeleri konusunda gerektiğinde ihtiyari olarak kurulacak “Karma Ekipler” aracılığıyla çok sayıda taşıt ve sürücünün denetlenmesinin hedeflenmesi,
3. Trafik ekiplerinin, özellikle kazaların yoğun olduğu sorumluluk güzergâhlarında “Algılanan Yakalanma Riski Duygusu”nun geliştirilmesine yönelik olarak GÖRÜNÜR olmalarının sağlanması, ayrıca yine bu amaca yönelik olarak hafta sonları idari birimlere ait resmi görev araçları, personeliyle birlikte önem arz eden kesim/noktalarda sabit ve seyir halinde görevlendirilme yapılması,
4. Koronavirüs (Covid19) salgınının/bulaşının yayılım hızının kontrol altına alınması/etkisinin azalması ile birlikte tatil sezonunda özel taşıtlarla yapılan “seyahatlerin süresi ve mesafesinin artacağı” dikkate alınarak, özellikle Temmuz ve Ağustos aylarındaki olası kazaların en aza indirilmesine yönelik, tüm yolcu ve sürücülere trafik denetimlerinin etkili bir şekilde hissettirilmek suretiyle, vatandaşlarımızın güven duygusunun pekiştirilmesi, ortak trafik güvenliği bilinci oluşturulmasına çaba gösterilmesi, yapılan
yoğun denetimler ile trafik kontrol noktalarında sosyal mesafeye dikkat edilerek yüz yüze iletişim kurulması, “dikkat dağınıklığı veya uykusuzluk hali” bulunan sürücülerin dinlendirilmesinin sağlanması,
5. Koronavirüs (Covid19) salgınının/bulaşının yayılım hızının kontrol altına alınması/etkisinin azalması ile birlikte şehirlerarası tarifeli yolcu taşımacılığının yanı sıra tarifesiz yolcu taşımacılığı (TUR taşımacılığı) olarak tabir edilen ve bireysel veya sivil toplum örgütleri, dernekler, tur şirketleri tarafından organize edilen gezi, tur, sportif ve kültürel faaliyetlere yönelik taşımacılıkta önemli bir artış olabileceğinin dikkate alınması, bu faaliyetleri yürüten araçlara yönelik “Etkin, Yoğun ve Sürekli” trafik denetimlerinin kesintisiz planlanarak uygulanması,
6. Ülke genelinde yolcu otobüslerinin karışmış olduğu, ölümlü ve yaralanmalı trafik kazalarının günün 02.00 - 08.00 saatleri arasında daha yoğun meydana geldiği, uykusuzluk ve yorgunluğa bağlı oluşan dikkat kaybına ek olarak günün ilk ışıklarının sürücüler üzerinde yarattığı rehavetin kaza riskini daha fazla artırması nedeniyle özellikle 05.00 - 07.00 saatleri arasında şoförlerin araç dışına davet edilmesi, gerekli kontroller ile bilgilendirmelerin yapılması,
7. Takoğraf kullanması zorunlu olan taşıtların şoförlerinin karıştıkları kazalarda, yorgunluk ve konsantrasyon eksikliği ile araç kullanma sürelerinin önemli etkisi olduğu, takoğrafların denetlenmesi amacıyla yapılan yol üzeri kontroller ile terminal çıkış, varış ve ara istasyonlarında gerekli denetlemelerin yapılması, şoförlerin sürekli ve toplam süre ile hız ihlalinin tespiti halinde gerekli işlemlerin yapılması, sürekli veya toplam süre ihlali tespit edilen şoförlerin sefere çıkmalarının önlenmesi ve bu durumdan yolcuların da haberdar edilmelerinin sağlanması, şoför kimlik bilgileri ile takoğraftaki kartın bilgilerin karşılaştırılarak, her ikisinin de aynı kişi olmasının sağlanması, 
Karayolları Genel Müdürlüğüne bağlı “yol kenarı denetim istasyonlarında” bulunan personel vasıtasıyla ağır taşıtlar üzerinde takoğraf uygulamaları ve denetlemelere ağırlık verilmesi,
8. Emniyet kemeri kullanımı ile ilgili denetimlere özel önem verilmesi, emniyet kemeri
kullanılmasının trafik kazalarındaki hayati önemine ilişkin inanç ve farkındalığı artırması amacıyla “Bu Yolda Hep Birlikteyiz” kampanyası kapsamında eğitim ve denetim faaliyetlerinin bir arada yürütülmesi,
9. Trafik yoğunluğunun arttığı zamanlarda helikopter, drone ve İHA türü hava
taşıtlarından trafik düzenleme ve denetleme faaliyetlerinde yararlanılması,
10. Otogarlarda, otobüs şoförleri ve yolcuların emniyet kemeri kullanımı konusunda
bilgilendirilmesi,
11. 2019 yılında 45.742 motosiklet cinsi aracın ölümlü/yaralanmalı trafik kazasına karıştığı, 2018 yılına göre bu oranın % 2 azaldığı, azalışın sürdürülmesine yönelik olarak motorlu bisiklet ve motosiklet kullanıcıları üzerinde koruma başlığı ve gözlüğü kullanmanın, trafik kazalarında hayat kurtarmadaki önemine ilişkin farkındalığı artırmak amacıyla eğitim ve denetim faaliyetlerinin bir arada yürütülmesi,
12. Tarımsal faaliyetlerin yoğun olarak yapıldığı bölgelerde; karayolu üzerinde tarımsal zirai araçların, traktörlerin, biçerdöverlerin vb. uygunsuz olarak trafikte seyretmelerine izin verilmemesi, kısıtlama ve yasaklara uymaları konusunda Ziraat Odası Başkanlıkları ve diğer sivil toplum kuruluşlarında bilgilendirme çalışmaları yapılarak yerel/ulusal medya ile paylaşılması,
13. Tarım işçilerinin yolculuklarının daha güvenli yapılabilmesi amacıyla 19.04.2017 tarih ve 30043 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 2017/6 sayılı mülga Başbakanlık Genelgesi uyarınca, göç alan ve veren yerler arasında trafik denetimlerinin artırılması, araç ve yol güvenliğinin gerektirdiği kontrollerin hassasiyetle ve sıklıkla yapılarak gerekli bütün tedbirlerin alınmasının sağlanması, münhasıran mevsimlik tarım işçilerini taşıyan karayolu araçlarının 24.00 - 06.00 saatleri arasında şehirlerarası yolculuk yapmalarına izin verilmemesi, özellikle ara yollarda da denetimlerin planlanması, 
Tarım araçlarının denetimlerinde; çiftçilerin üretim alanına erişimini kısıtlamayacak ve hasat edilen ürünler ile tarımsal girdilerin pazara ulaşımını engellemeyecek şekilde tarımsal üretimin aksatılmadan yürütülmesi yönünde tedbirlerin alınması,
14. Özellikle turizm bölgelerinde yaşanan geçici hareketli nüfus ve buna bağlı araç yoğunluğunun artacağı da dikkate alındığında parklanma sorunları yaşanmaması için yerel yönetimlerce politikaların oluşturulması ve bu politikaların kararlılıkla uygulanmasının sağlanması,
15. 2019 yılında ölümlü ve yaralanmalı trafik kazalarının %18’inin yayaya çarpma şeklinde
gerçekleştiği, hastane ölümleri dahil toplam ölümlerin ise % 23,2’sinin yaya olduğu göz önünde bulundurularak, bu kazaların yer, gün, saat, hava ve yol koşulları, oluş şekilleri ile yaya ve sürücü kusurlarının analiz edilmesi, kaza noktalarında gerekli revizyon ve güvenlik artırıcı önlemlerin uygulanmasının sağlanması, bu noktalardaki taşıt/yaya çarpışmaları sonlanıncaya kadar konunun UKOME/İl Trafik Komisyonu gündemine alınması, uzman kişilerden oluşan çalışma grupları kurularak önerilerin raporlaştırılması,
16. 26.10.2018 tarihinde 2918 sayılı Kanun’un 74’üncü maddesinde yapılan değişiklikle sürücülere “görevli bir kişi veya ışıklı trafik işareti bulunmayan ancak trafik işareti veya levhalarıyla belirlenmiş kavşak giriş ve çıkışları ile yaya veya okul geçitlerine yaklaşırken yavaşlama, varsa buralardan geçen veya geçmek üzere bulunan yayalara durarak ilk geçiş hakkını verme” hükmü uyarınca 2019 yılı “Yaya Öncelikli Trafik Yılı” olarak ilan edilmiş ve sürücülerin ışıksız yaya ve okul geçitleri öncesinde uyarılarak dikkatlerini daha üst düzeye çıkarmak suretiyle yavaşlamalarını ve yayalara ilk geçiş hakkını vermelerini sağlamak amacıyla karayolu üzerine yaya önceliğine vurgu yapan “önce yaya” görselinin
araçların yaklaşım yönünde, tüm ışıksız okul ve yaya geçitlerine çizilmesi, görünürlüğü azalan işaretlemelerin yenilenmesi ile birlikte trafik güvenliğini sağlamak adına sürücülere ve yayalara konunun sürekli ve ısrarla takip edildiğini göstermek amacıyla 2020 yılında da yaya önceliği/güvenliği kapsamındaki çalışmaların aynı kararlılıkla devam ettirilmesi,
Bu kapsamda, yaya önceliği/güvenliğiyle ilgili tüm illerimizce üst düzeyde bilgilendirme ve bilinçlendirme faaliyetlerinin yürütülmesi, “Yaşam İçin Kısa Bir Mola” sloganıyla oluşturulan “Yaşam Tüneli” bulunan illerimizde, bu alanlarda taşıt sürücülerine/yolculara; yaya önceliği/güvenliği ile birlikte, cep telefonu kullanımı ve hızlı araç kullanmanın dikkat ve algıyı azaltarak yayaların geç farkedilmesine veya farkedilmemesine neden olduğundan bahisle kısa video/slayt gösterimleri yapılması, eğitim çadırlarının etkin bir şekilde kullanılmasının sağlanması,
Sürücü ve yolcularda trafik bilinci oluşturularak trafik kurallarına uyma alışkanlıklarının
geliştirilmesi için eğitimlerde başta yaya önceliği/güvenliği olmak üzere cep telefonu, hız ve emniyet kemeri kullanımı konularına ağırlık verilmesi ve EGM-Trafik Başkanlığı Polnet sayfasında yer alan yaya güvenliği filmlerinin eğitimlerde gösterilmesi, en fazla sayıda yol kullanıcısına ulaşılması için gerekli tedbirlerin alınması,
17. İllerimizce “Aylık Çalışma Programı” hazırlanırken yaya/okul geçitlerinde ihbarlı/sabit denetimlerin planlanarak etkin bir şekilde uygulanmasının sağlanması,
18. Eğitim ve iletişim kampanyalarıyla, tüm yol kullanıcılarında ortak trafik güvenliği bilinci
oluşturulması amacıyla, eğitim ve iletişim biliminin tüm olanakları seferber edilerek, üniversitelerin ilgili birimleri, mahalli görsel ve yazılı medyadan olabildiğince yararlanılacak, KGYS, EDS ve PTS gibi görüntü kayıt sistemlerinden elde edilen kaza görüntülerinin, kişi/araç isim ve plakaları görünmeyecek şekilde, sosyal medya/yazılı ve görsel medyadan en üst düzeyde yararlanılarak kamuoyuyla paylaşılmasının sağlanması, paylaşımlar sırasında doğru davranışların da açıklanması, kazaların nedenleri, oluş şekilleri ve sürücü/yaya kusurlarının yorumlanması, açıklanacak, görüntülerin bir eğitim materyali
olmasının sağlanması,
19. Yolcu ve eşya taşımacılığı sektöründe aktif olarak yer alan, başta okul servis araçları, taşımalı eğitim servis araçları ile toplu taşıma araçlarının şoförleri olmak üzere eğitimlerin planlanması, eğitimlerin etkili, yoğun ve sürekli şekilde uygulanması, eğitimlerde üniversiteler, İl Milli Eğitim Müdürlüğü eğiticileri, MTSK usta öğreticileri, polis ve jandarma trafik personeli, alan uzmanları, Belediyeler, Karayolları Genel Müdürlüğü ile STK ve mühendis odalarının bu alanda deneyimi olan personelinin konuşmacı olarak katılımlarının sağlanması,
20. Koronavirüs (Covid19) salgını kapsamında il durumu göz önünde bulundurularak kamu çalışanlarına yönelik düzenlenecek seminer, konferans ve panellerde “güvenli sürücülük ve yol güvenliği” ile “yaya önceliği/güvenliği” konusunda bilgilendirilmelerinin yapılması,
21. Trafik denetimleri ve sonuçları konusunda sosyal, yazılı ve görsel medyadan en üst düzeyde yararlanılması, ortak karayolu bilincinin oluşturulmasına gayret gösterilmesi,
22. 30.10.2019 tarihli ve 18633 sayılı Işıklı ve Sesli Uyarı İşaretlerinin Kullanılmasına İlişkin
Kullanımına İlişkin Uygulama Talimatı doğrultusunda konunun titizlikle takip edilmesi, denetimlerin sürekli uygulanması ve kurala uymayanlar hakkında gerekli yasal işlemlerin yapılması,
23. Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Kuruluşlarının Eskort Hizmetleri Yönetmeliğine riayet
edilmesi, yol ve geçiş güvenliği gibi gerekçelerle, denetim personelinin ve ekip araçlarının görev bölgelerinden uzaklaşmaları ve planlı denetimlerin zaafa uğramasına müsaade edilmemesi, 
Vatandaşlarımızın, düzenli ve güvenli bir trafik ortamı içerisinde seyahat etmelerini sağlamak amacıyla, yukarıdaki sayılan hususlarla ilgili tedbirlerin titizlikle alınıp uygulanması, özellikle “yaya önceliği/güvenliği” kapsamındaki faaliyetlerin valiler ve kaymakamlar ile emirleri altındaki kolluk kuvvetleri ve diğer görevlilerce takip edilmesi, yapılacak eğitim, bilgilendirme faaliyetleri ile denetimlerde sosyal mesafeye dikkat edilmesi ve bunlara ilişkin gerekli hassasiyetin gösterilerek uygulamada herhangi bir aksaklığa meydan verilmemesi hususunda;
Bilgi ve gereğini arz ve rica ederim.” 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Kurumsal E-posta
  • e-Dilekçe
  • Bilgi Edinme
  • Kamu Denetçiliği Kurumu
Karşıyaka Mahallesi Atatürk Bulvarı No:336 Altınordu/Ordu
Telefon: +90 452 223 14 44 Belgegeçer : +90 452 223 14 40
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız