T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Ordu Valiliği İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü öncülüğünde, “Ordu İlinde En Çok Ziyaret Edilen Yerlerin Fizibilitesi” konulu bir toplantı düzenlendi.
Valilik toplantı salonunda gerçekleştirilen toplantıda; Ordu’daki turizm alanlarının malî ve finansal analizlerinin yapılarak, turizm konusundaki faaliyetlerin bir sonuç verebilmesi için kentin turizm sektöründeki aktörleri ile kurumlar arası istişare ve işbirliği içinde faaliyetler planlanması hususu toplantıda ayrıntılı olarak müzakere edildi.
Vali Yardımcı Ekrem Yaman’ın açılış konuşmasının ardından, tüm kurumlar konu hakkındaki faaliyetleri ile ilgili bilgiler verdi.
Ordu’da turizmi canlanması için gerekli olan hamleler aşağıdaki maddeler hâlinde özetlendi:
● Ordu şehir hayatının zenginleştirilmesi turizmin gelişmesi için şarttır.
● Ordu efsaneleri öne çıkarılmalıdır.
● Kültürel yapılar arttırılmalıdır.
● Kültürel zenginleşmenin sağlanması şarttır.
● Ordu’nun tanıtımına yönelik lobi faaliyetleri devam ettirilmelidir.
● Ordu eski evlerinin restorasyonuna devam edilmelidir.
● Turizm konusunda karar vericilere bilgiler sunacak kadronun zenginleştirilmesi ilk acil ihtiyaçtır.
● Kadın STK’nın girişimcilik ve turizm konusunda sektör içinde daha fazla kullanılması lâzımdır.
● Kullanılmayan köy evlerinin kiraya verilmesi, köylerde belediye eliyle tanıtımın yapılması işe hız kazandıracaktır.
● İldeki gayrimenkul değerlerini arttıracak faaliyetlerin yapılması turizme ivme kazandıracaktır.
● Gençlerde turizm şuurunun oluşturulması gereklidir.
● Sosyal medyanın Ordu turizmi emrinde kullanılması çok faydalı olur.
● İnternetteki Ordu tanıtımına çok profesyonel bir bakış açısının kazandırılması şarttır.
● Kamulaştırma sonrasında kentsel dönüşüm hizmetlerinin iyi bir planlama ve hazırlıkla yapılmasında turizme kazandıracağı çok önemli faydalar vardır.
● İllerin Master Planları genellikle çok iyi hazırlanamamaktadır. Planların yeni düzenlemelerinde ıslaha yönelik gayretlere ağırlık verilmelidir.
● Ordu’daki sokak yaşantıları ve hikâyeler mutlaka filme çekilmelidir.
● Türkiye genelinde yapılan bir gözleme göre; il veya ilçe belediyesinin atak olduğu yerlerde turizm konusundaki çalışmalarda çok ciddi mesafeler alınmaktadır.
● Orijinal köy yerleşimlerinin müze köy hâline getirilmesi gereklidir.
● Araplarla bir turizm çalıştayı yapılmalı, turizm sahasında Arapların ileri gelenleri Ordu’ya davet edilip ağırlanmalıdır. Bu münasebetle Dışişleri Bakanlığı mutlaka devreye sokulmalıdır.
Toplantıda ayrıca, her alanda girişimci liderliğin önemi vurgulandı. Ordu İlinin kalkınması ve yeni istihdam alanlarının oluşturulması için önemli bir yere ve paya sahip “turizm” konusunda yapılacak ulusal ve uluslararası seviyedeki tanıtım ve pazarlama faaliyetlerinin Valilik ve bağlı kurumlar, kaymakamlıklar ve belediyeler eliyle yürütüldüğü dile getirildi. Bu faaliyetlerin, İlimizde tek merkezden sevk ve idaresi ile kontrol edilmesi için diğer kurum ve kuruluşlarla koordineli olarak Ordu Valiliği bünyesinde, alanlarında uzman kişilerden oluşturulacak bir komisyon tarafından yürütülmesi önerildi.
Ayrıca, Ordu İli Turizm Master Planı hedefleri doğrultusunda yapılması gereken faaliyetlerin planlanması, ilgili kurumların ve yerel aktörlerin işbirliği içinde hareket etmesinin önemine değinildi. Ordu’da turizm alanlarının fizibilitesine yönelik geniş muhtevalı bir çalışmanın daha önce yapılmamış olmasından dolayı, bir yıl süreli ayrıntılı ve kapsamlı bir fizibilite çalışmasına bir an önce başlanmasının uygun olacağı teklifleri görüşüldü.
Vali Yardımcısı Ekrem Yaman’ın başkanlığında gerçekleşen toplantıya; Ordu Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Cavit Yavuz, Ordu Büyükşehir Belediye Başkalığından Kültür ve Sosyal İşler Şube Müdürlüğü yetkilileri, Altınordu Belediye Başkanlığından Şube Müdür V. Selma Arslan ve Mimar Aysun Bilgin, İl Kültür ve Turizm Müdür V. Uğur Toparlak ve Şube Müdürü Habibe Soytürk, Lâl Gayrimenkul Değerleme ve Müşavirlik A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Mimar Ebru Öz ve Şehir Plancısı Muharrem Erinç Barış ve İl Sosyal Etüt ve Proje Müdür V. Münevver Şener Altınok, Hatice Pak ile Sedat Çetinkaya katıldı.