T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Ordu Kadastro Müdürlüğünce, 2020 yılı içinde programa alınan 6 ilçeye bağlı 52 mahallede kadastro güncelleme çalışmalarına başlandı.
3402 sayılı Kadastro Kanunun 22-a maddesi gereğince yapılacak güncelleme çalışmaları; Altınordu İlçesinde; Aziziye, Bucak, Düz, Güzelyalı, Kirazlimanı, Nizamettin, Saray, Selimiye, Subaşı, Karşıyaka, Şirinevler, Bahçelievler, Akyazı, Şahincili, Şarkiye, Taşbaşı, Yeni, Zaferimilli, Bayramlı, Yeşilköy mahalleleri ve Kabadüz İlçesinde; Gülpınar, Yeşilada mahalleleri ve Ulubey İlçesinde; Yeni, Durak, Çatallı, Çukurçonkara, Gündüzlü, Karakoca, Yenisayaca mahalleleri ve Perşembe İlçesinde; Alınca, Aziziye, Beyli, Bolatlı, Çaytepe, Çerli, İstanbulboğazı, Kurtuluş, Tepecik, Kırlı, Medreseönü, Gündoğdu mahalleleri ve Akkuş İlçesinde; Akpınar, Subaşı, Yenimahalle, Yazlıkbelen, Merkez, Salman mahalleleri ve Çaybaşı İlçesinde; İlküvez, Aşıklı Çakıllı, Cevizliyatak, Taşkesiği, Mollalı mahallelerinde yürütülecek.
Yapılacak kadastro güncelleme çalışmaları hakkında bilgi veren Ordu Kadastro Müdürü Muhammet Akyazı, “3402 sayılı Kadastro Kanununun 22-a maddesi kapsamında yapılacak kadastro güncelleme çalışmaları ile; en az bir ada-mevki bazında veya dış sınırlar teknik belgeleriyle uyumlu sabit veya geçerli sınırla çevrili parsel grubundan oluşan; sınırlandırma, ölçü, çizim ve hesaplamalardan kaynaklanan hataları gidermek üzere teknik sebeplerle yetersiz kalan, uygulama niteliğini kaybeden, eksikliği görülen veya zemindeki sınırları gerçeğe uygun şekilde göstermediği tespit edilen kadastral harita ve bilgilerinin yeniden düzenlenmesi, güncelleme alanlarında intikal, taksim, ifrazen taksim gibi mülkiyete yönelik işlemler ve kadastrodan kaynaklı hata ve eksikliklerin düzeltilmesi sağlanacaktır” dedi.
Kadastro Müdürlüğünce yapılacak çalışmalarda vatandaşların duyarlı olmalarını ve güncelleme çalışmalarını yürüten personellere yardımcı olmalarını isteyen Muhammet Akyazı, çalışmaların verimli olması için aşağıda belirtilen hususlara dikkat etmeleri gerektiğini ifade etti.
1 – Çalışmalara ilan edilen günde iştirak edilmesi iştirak edilemiyorsa ölçü ekiplerine ölçü esnasında sınırlarını bilen yakınlarının gösterimleri sağlanması,
2 – Sınırlarında doğal işaretli olmayan kısımlarının belirgin hale getirilmesi için işaret konulması,
3 –Daha önceden tespit edilen hataların teknisyenliğe bildirilerek doğru şekilde ölçüm yapılmasının sağlanması,
4 – Nizalı parseller arsında yani mülkiyetler arasında sınır itilafı var ise sebeplerini açık bir şekilde görevli teknisyene bildirerek nizalı kısımları göstererek ölçtürülmesi,
5 – Yeni açılan yolların ölçü esnasında gösterilmesi söz konusu yollarında muvafakat verilmesi halinde paftalara işlenmesinin sağlanması,
6 – Ellerinde mahkeme kararları ve hukuki belgeleri olan vatandaşların bu belgeleri görevli teknisyene verilmesi,
7- İntikal işlemleri için çalışmalar sırasında; tapu kayıt sahibinin ve/veya sahiplerinin mirasçıları tarafından veraset belgesi ve vukuatlı nüfus kayıt örneğinin ibraz edilmesi,
8 – Tapuda kayıtlı parsel malikleri veya bunların mirasçıları arasında taksim yapıldığına yönelik noterden düzenlenmiş bir sözleşmenin ibrazı ya da tüm malik veya mirasçılarının ekip huzurunda rızalarını beyan etmeleri halinde, kadastro güncelleme tutanağına imzaları alınmak suretiyle taksime göre tespit yapılabilir. Taksim ve ifrazen taksim işlemlerinde 3/5/1985 tarihli ve 3194 sayılı İmar Kanunu ile 3/7/2005 tarihli ve 5403 sayılı Toprak Koruma ve Arazi Kullanımı Kanunundaki kısıtlamalara uyulması,
9- Çalışmalar tamamlandığında yapılacak olan 15 günlük bilgilendirme ilanında arazi durumları değerlendirilerek bilgi ve belgelere göre itiraz işleminin kadastro müdürlüğüne yapılması ve yapılacak komisyon çalışmalarına iştirak ederek itirazların bildirilmesi,
10 – Bilgilendirme çalışmaları tamamlandıktan sonra yapılan bir aylık kesin askı ilanlarında hata ve eksikliklerin fark edilmesi halinde ilan süresi içerisinde ilgili kadastro mahkemesine dava açmaları gerektiğinin bilinmesi,