Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. ORDU VALİLİĞİ
T.C. ORDU VALİLİĞİ
T.C. ORDU VALİLİĞİ
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Milletvekillerimiz Valilik Birimleri Tarihçe İl Protokol Listesi Kurumsal Kimlik Vali Yardımcıları Görev Bölümü Mevzuat
  • ORDU
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları Kolluk Gözetim Komisyonu Etik Komisyonu İnsan Hakları Yatırım Programları
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Basında Ordu Duyurular İlan Portalı Basın Açıklamaları Belgeseller Nöbetçi Eczaneler Yemek Listesi
  • İLETİŞİM
°C
3
Ağustos2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali
      • Vali Yardımcıları
        • Ayhan DURMUŞ
        • Hacı Mehmet KARA
        • Turgay ERGİN
        • Burak KESER
      • Kaymakamlar
        • Akkuş Kaymakamı
        • Altınordu Kaymakamı
        • Aybastı Kaymakamı
        • Çamaş Kaymakamı
        • Çatalpınar Kaymakamı
        • Çaybaşı Kaymakamı
        • Fatsa Kaymakamı
        • Gölköy Kaymakamı
        • Gülyalı Kaymakamı
        • Gürgentepe Kaymakamı
        • İkizce Kaymakamı
        • Kabadüz Kaymakamı
        • Kabataş Kaymakamı
        • Korgan Kaymakamı
        • Kumru Kaymakamı
        • Mesudiye Kaymakamı
        • Perşembe Kaymakamı
        • Ulubey Kaymakamı
        • Ünye Kaymakamı
    • Milletvekillerimiz
    • Valilik Birimleri
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkileri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı
      • 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
      • İl Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi
      • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
      • AB ve Dış İlişkiler Bürosu
      • İl Enerji Yönetim Birimi
    • Tarihçe
      • Atatürk Orduda
      • Görev Yapmış Valilerimiz
      • Ordunun Tarihçesi
    • İl Protokol Listesi
    • Kurumsal Kimlik
    • Vali Yardımcıları Görev Bölümü
    • Mevzuat
      • Genelgeler
      • Genel Emirler
      • Yönergeler
  • ORDU
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • Defterdarlık
      • Gümrük Müdürlüğü
      • İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü
      • İl Aile ve Sosyal Hizmetler Müdürlüğü
      • İl Çalışma ve İş Kurumu Müdürlüğü
      • İl Çevre ve Şehircilik Müdürlüğü
      • İl Emniyet Müdürlüğü
      • İl Jandarma Komutanlığı
      • İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü
      • İl Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İl Tarım ve Orman Müdürlüğü
      • İl Ticaret Müdürlüğü
      • Kadastro Müdürlüğü
      • Meteoroloji Müdürlüğü
      • Sahil Güvenlik Komutanlığı
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Kolluk Gözetim Komisyonu
    • Etik Komisyonu
      • Etik Komisyonu
      • Etik İlkeler
      • Kamu Görevlileri Etik Sözleşmesi
      • Etik Mevzuatı
      • Faaliyetler
      • Etkinlikler
    • İnsan Hakları
    • Yatırım Programları
      • Ordu İli 2024 Yılı Yatırım Programı
      • Ordu İli 2023 Yılı Yatırım Programı
      • Ordu İli 2022 Yılı Yatırım Programı
      • Ordu İli 2021 Yılı Yatırım Programı
      • Ordu İli 2020 Yılı Yatırım Programı
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Basında Ordu
      • Video Haberler
      • Gazetelerde Ordu
    • Duyurular
    • İlan Portalı
    • Basın Açıklamaları
    • Belgeseller
    • Nöbetçi Eczaneler
    • Yemek Listesi
  • İLETİŞİM

Vali Yavuz, TV52’de “Ordu Meydanı” Programının Konuğu Oldu

 
 
Vali Seddar Yavuz, ilimizde uydudan yayın yapan Tv52’de her hafta canlı olarak ekranlara gelen “Ordu Meydanı “ programının konuğu oldu.
 
Vali Yavuz, Akın Çiçeğin hazırlayıp sunduğu ve yaklaşık 2 saat süren programda gündeme dair önemli açıklamalarda bulundu.
 
“Makam ve Mevkiler, Lütuf Olduğu Kadar Aynı Zamanda Bir İmtihandır”
 
Mülki İdare Amirliği mesleğinin önemine değinerek konuşmasına başlayan Vali Seddar Yavuz, ”Mülki İdare Amirliği mesleğini, bir ömrün aziz milletimize vakfedilmesi olarak tanımlıyorum. En genç yaşta, en üst seviyede milletimizin vatandaşlarımızın sorunlarına çare olma noktasındaki en yetkili makamlardan bir tanesidir” diyerek, makam ve mevkilerin lütuf olduğu kadar aynı zamanda bir imtihan olduğunun altını çizdi ve ”makama gelmek ne kadar kıymetliyse, onun sorumluluğunu yerine getirebilmek o kadar ağır bir lütuftur. Görev yaptığımız yerlerde kimsesizlerin kimi olamıyorsak, dertlerine çare olamıyor, onlara tepeden bakıyorsak, o zaman görevimizi hakkıyla icra edemediğimizi düşünüyorum. Temel paradigmamız, milletimize en iyi hizmeti sunmak, kimsesizlerin kimi olmak ve dertlerine çare olmaktır” dedi.
 
“Sosyal Medyadan İletilen Sorunları Cevaplıyor, Çözüm Bulmaya Çalışıyorum”
 
Vali Yavuz, sosyal medyayı çok aktif kullanmasının sebebini ise, “Vatandaşlarımızın ihbar ve şikayetlerini ve karşılaştıkları sorunlarını bana en hızlı şekilde iletmelerini sağlamaktır. Vatandaşlarımız bana Facebook ve Messenger üzerinden ihbar ve şikayetlerini bildirebilirler. Ordu’ya geldikten sonra bana bu yolla istek ve şikayetlerini bildiren vatandaşlarımıza, randevu vermek ya da ilgili kurum ve kuruluş müdürlerimize yönlendirmek suretiyle birçok vatandaşımızın sorununu çözdüğümü söylemek isterim. İletişim araçlarının bu denli geliştiği çağda, her zaman, her yerde olmanıza gerek olmayabilir. Ama yine de halkla sürekli iletişim halinde olmak, gözümüzün, kulağımızın her daim şehirle yaşaması gerekir. Bir şehre geldiğimizde güneşin doğuşunu ve batışını izlemiyorsanız, gece ne olup bittiğine dair şehirden haberimiz yoksa, o şehirde valilik dahil herhangi bir görev yapılması mümkün değildir. Biz, şehrin sevinciyle sevinecek, üzüntüsüyle üzülecek, o şehri kendi doğduğumuz topraklardan üstün tutmak zorundayız. Bütün genç meslektaşlarıma, vali yardımcılarımız ve kaymakam arkadaşlarımıza nasihatimiz da budur. En az Ordulular kadar Orduluyuz. Ordulu olmak zorundayız. Ordu’da karşılaştığımız her ne sorun varsa bu sorun bizim sorunumuzdur. Bana iletilen sorunların hepsini tek tek cevaplıyor, çözmeye gayret ediyorum” şeklinde yanıtladı.
 
“Ordu’da 3 Bin 943 kişi Yabancı Uyruklu İnsan Yaşıyor”
 
Ordu’da yaşayan mülteci vatandaşlarla ilgili olarak da bilgi veren Vali Seddar Yavuz, Ordu’da, Irak, Afganistan, İran, Suriye ve diğer ülkelerden 3 Bin 333 kişinin uluslararası koruma kapsamında, 611 Suriyelinin ise geçici koruma kapsamında bulunduğunu, toplam 3 Bin 943 kişi yabancı uyruklu insanın, mülteci ve sığınmacı statüsünde Ordu’da yaşadığını söyledi.
 
“Okul Saatlerini Belirlerken, Öğrencilerimizin Menfaatini Baz Aldık”
 
Okul saatlerini belirlerken, öğrenci menfaatine yönelik saat düzenlemesi yapıldığına vurgu yapan Vali Yavuz, ”Birinci önceliğimiz öğrencilerimizdir. 33 milyon TL öğrenci servislerine para ödüyoruz. Saat uygulaması değişmediği için öğrencilerimizi karanlıkta okula götürmeyeceğiz, en uygun saatte evlerinden alacağız. Buradaki bakış açımız, kamu yararıdır. Öğrencinin en uygun saatte okula gidip, en uygun saatte evine dönmesidir. Aralık ayında yeni bir saat düzenlemesini hayata geçireceğiz ki çocuklarımız karanlıkta okula gitmesinler” diye konuştu.
 
“Fındıkta Verimi Artırıcı Tedbirler Alınacak”
 
Vali Seddar Yavuz, Fındıkla ilgili yöneltilen bir soruya ise şu yanıtı verdi:

“Fındık, ilimiz için vazgeçilmez bir ürün. Bu coğrafyada fındık dışında üretilebilecek ürünler sınırlı. Verim düşüklüğü var. Modern teknikler az kullanılıyor. DOKAP’la proje üretiyoruz, örnek bahçeler oluşturulacak. Budama teknikleri dahil olmak üzere verimi artırıcı tedbirler neler olabilir? Bunlar üzerinde projeler geliştireceğiz. Fındık aynı zamanda sanayi tarafı olanda bir ürün ve tüketimi de teşvik edici çalışmalar yapmak gerekiyor.”
 
“Hedefimiz; Sanayide 30 Bin Kişiye İstihdam Sağlamak”
 
İstihdam açısından sanayinin öncelenmesi gerektiğini ifade eden Vali Yavuz,  “Çevreye uyumlu sanayiyi Ordu’da kurabilir ve geliştirebiliriz. O nedenle biz, Ordu 2. OSB’yi, Fatsa OSB’nin genişletilmesi ve Ünye OSB’nin en kısa sürede hayata geçirilmesini için çaba sarf ediyoruz. Bu OSB’ler hayata geçirildiğinde yaklaşık ilave 12 bin istihdam daha sağlamış olacağız. Ancak, bunlar da yeterli değil. Biz, sanayide 30 bin kişinin istihdam edilmesini hedeflemeliyiz. Ordu 2. OSB için 5 milyonun üzerinde kamulaştırma ödeneği temin ettik. Fatsa OSB için de 8,5 milyon TL ödeneği Bakanlıktan temin ettik. En kısa sürede anlaştığımız mülk sahiplerine bu kamulaştırma ödemelerini yapacağız. Ünye OSB’de ise, mülk sahipleri ile anlaşma zemini bulamıyoruz. Mülk sahiplerine hak ettikleri kamulaştırma bedellerinin hepsini ödeyeceğiz. O yüzden bizimle anlaşarak bu sorunu kısa vadede çözmek istiyoruz” dedi.
 
“Çocuklar, Gençler, Bizim En Önemli Beşeri Sermayemizdir”
 
Çocuklar ve gençlerin, ülkenin en önemli beşeri sermayesi olduğunu ve her türlü tehlikeden korunmaları için çaba göstereceklerini ifade eden Vali Yavuz, “Güvenli okul, güvenli eğitim, bizim için fevkalade önemli. Çocuk, bu şehirdeki herkesi ilgilendiren bir husustur. Ayrıca, bizim en önemli beşeri sermayemizdir. Bizim en önemli görevlerimizden birisi, geleceğimizin teminatı sevgili çocuklarımızın güvenli bir şekilde eğitimlerine devam etmeleri, fiziksel ve ruhsal gelişimlerini olumsuz etkileyebilecek, tüm dış faktörlerden korunması önemlidir. Çocuklarımıza tasallut edebilecek her türlü olumsuzluğu engelleyeceğiz. Şu anda 238 okulumuzun tamamında ‘Güvenli Eğitim Koordinasyon Görevlisi’ tespit edilmiş durumda. İl genelinde, 68 resmi ve sivil ekiplerce okul çevreleri sıklıkla kontrol edilmektedir. Ayrıca, bugüne kadar il genelinde 1.304 okul servis aracının denetimi yapılmış olup, kurallara uygun olmayan 21 araca idari işlem yapıldı. Ordu genelinde 449 umuma açık yer kontrol edilmiştir. Okul çevresinde öğrencilere rahatsızlık veren 2 şahsa Kabahatler Kanununa göre idari para cezası uygulanmıştır. Bu uygulamadan taviz vermeden devam edeceğiz” diye konuştu.
 
“Ordu-Giresun Havalimanına Kurulan D-Vor Cihazı, İhale Yoluyla Alınmış, Sıfır Bir Cihazdır”
 
Ordu-Giresun Havalimanı’nda yaşanan uçuş iptalleri konusunda bazı eksik bilgiler olduğunu dile getiren Vali Yavuz, “Ordu-Giresun Havalimanı’na kurulan D-Vor cihazı ihale yoluyla alınmıştır. Kullanılmış bir cihaz değildir. Cihazın yapılan testleri olumlu geçmiştir. Cihaz şu anda devrededir. Uçakların sisteme entegre olabilmesi için 2 aylık bir süreye ihtiyaç duyulmaktadır. Ancak, D-Vor cihazı olsa bile, tüm havalimanlarında görüş mesafesi 100 metrenin altına düştüğünde, uçuşlar gerçekleştirilemiyor. Bu sadece Ordu-Giresun Havalimanına ilişkin bir sorun değildir. Uluslararası uçuş kuralları her yerde geçerlidir” şeklinde konuştu.
 
“FETÖ İle Mücadele, Ulusal Güvenlik Meselesidir”
 
FETÖ ile mücadele kapsamında Ordu’da yapılan çalışmalar hakkında bilgiler veren Vali Yavuz, şunları kaydetti:

“FETÖ ile mücadele, bir ulusal güvenlik sorunudur. Çünkü, bu örgütün hiçbir elemanı bugüne kadar takiyeden vazgeçmemiştir. Bütün hayatları yalandır. Kaç yüzü oldukları belli değildir. Kripto bir örgüttür. Bu örgütü kurgulayanlar, istihbarat örgütleridir. Yoksa bir tane sözde vaizin kurup, yönetebileceği bir örgüt değildir. Bunu herkesin böyle bilmesi gerekir. Dolayısıyla bu uzun soluklu bir mücadeledir. Ve bu örgütle mutlak süratle mücadele edilmelidir. Türkiye Cumhuriyeti Devletine kast eden bir yapıya karşı merhametli olamayız. FETÖ terör örgütüne ilişkin Ordu’da bugüne kadar 1.325’i kamu görevlisi, 804’ü sivil vatandaş olmak üzere toplam 2.129 kişiye işlem yapılmıştır. Halihazırda 9 kişi gözaltında, 372 kişi tutuklu, 754 kişi adli kontrol altında, 137 kişi ise firari durumdadır. Hakkında işlem yapılanlardan 794 kişi KHK ile memuriyetten çıkarılmıştır. 27 kişi ise HSK tarafından meslekten çıkarılmıştır. 15 kişinin sözleşmesi fesih edildi. 591 kişi ise serbest kalmıştır. İdari işlem sonucu açığa alınan 190 kamu görevlisi, görevine iade edildi. KHK ile memuriyetten çıkarılan 11 kişi ise yine KHK ile görevine iade edilmiştir. Diğer taraftan, Ordu ili genelinde 9 dershane, 8 sendika, 8 şirket, 5 özel okul, 9 özel yurt ve pansiyon, 6 dernek ve 1 vakıf kapatılmıştır. Öte yandan, Başbakanlık OHAL İşlemleri İnceleme Komisyonu’na Ordu’dan 712’si gerçek kişi, 4’ü tüzel kişilik olmak üzere toplam 716 itiraz başvurusu yapılmıştır. Bu komisyon, itiraz başvurularını inceleyip, nihai kararını verecektir. “
 
“Vatandaşlarımızın Kolay Hizmete Erişmesi Bakımından Yeni Hükümet Konağı Fayda Sağlayacaktır”
 
Programda, yeni yapılmakta olan Hükümet Konağı inşaatı hakkında da bilgi veren Vali Yavuz, “Valiliğin bir kompleks içinde toplanması, vatandaşlarımızın hizmete erişmesi bakımından büyük bir fayda olacağını düşünüyorum. Bu nedenle, Altınordu Kaymakamlığımızın da içinde olacağı bir çok kurumumuzu yapılmakta olan Hükümet Konağı bünyesine taşıyacağız. Böylelikle vatandaşlarımız daha iyi bir kamu hizmeti alma imkanına sahip olacaklar. Projenin tadil edilmesi gereken azı yönleri var. Bununla ilgili bir ekip kurduk ve şu anda çalışıyorlar. Daha efektif olması bakımından bir düzeltmeye ihtiyacımız var. Bu çalışma şu anda devam ediyor. Bu çalışmamız kısa zamanda sonuçlanacaktır. Böylelikle vatandaşlarımızın daha konforlu bir hizmet almaları sağlanacak” dedi.
 
“İstihdamın Artırılması İçin Yoğun Çaba Sarf Ediyoruz”
 
İşsizlik ve istihdam konusunun da açıklamada bulunan Vali Yavuz, “İşsizlik, tüm Hükümetlerin uğraştığı en önemli meseledir. Sadece Türkiye’de değil, tüm dünyada böyledir. İstihdam, toplumun tamamını ilgilendiren bir husustur. Direk, bireyin mutluluğu yada mutsuzluğu ile ilgili bir husustur. Hele genç işsizlik, bir çok anne ve babayı da bunalıma sevk eder. Bu nedenle, Valililerimizin, Hükümetimizin en çok ilgilendiği alan istihdamdır. Ordu, işsizlik oranı bakımından Türkiye’de en düşüş işsizlik oranına sahip illerinden birisidir. Ordu’nun işsizlik oranı 4.2’dir.  Ordu’da, 2017 yılının ilk 9 ayında 3.582’si erkek, 3.092’si kadın olmak üzere toplamda 6.674 kişi işe yerleştirilmiştir. Yine 2017 yılının ilk 9 ayında, 1.000 adet İŞKUR tarafından İşgücü Yerleştirme Programı uygulandı ve bu programa katılan 3.836 kişinin 996’sı istihdam edilmiştir. Aynı dönemde uygulanan Toplum Yararına Programı kapsamında 69 program uygulanmış ve bu program kapsamından 3.519 kişi faydalanmıştır. 2017 yılının ilk 9 ayında 5.401 kişiye yaklaşık 15 Milyon TL işsizlik maaşı ödemesi yapılmıştır. Diğer taraftan, Sayın Cumhurbaşkanımızın talimatıyla başlatılan ‘Çalışma Hayatında Milli Seferberlik’ kapsamında ise Ordu’da 5.067 kişi ilave istihdam sağlanmıştır” diye konuştu.
 
“Uyuşturucu Ticareti Yapanların Ellerini, Kollarını, Bacaklarını Kıracağız”
 
Uyuşturucu konusunda Türkiye’nin hedef ülke haline geldiğini ifade eden Vali Yavuz, “Eskiden uyuşturucu konusunda transit ülke konumundaydık, ama hedef ülke olmaya başladık. Dolayısıyla sokaktaki her bir vatandaşımızın hedefte olduğunu düşünerek, politika üretiyoruz. Sayın Cumhurbaşkanımız, Hükümetimiz, uyuşturucuyla mücadele konusunda çeşitli komisyonlar kurdular. Ülke genelinde bu komisyonlar çalışıyor. İllerde de uyuşturucuyla mücadele komisyonları var. Burada amaç sadece uyuşturucu ticaretini yapanları yakalamak değil. İnsanların uyuşturucu ile hiç tanışmamaları sağlamaktır hedefimiz. Uyuşturucu ticari yapanların ellerini, kollarını, bacaklarını kıracağız. Çünkü, insanımızı zehirleyen, geleceğimizi karartan, ocakları söndüren bu illete karşı bizim müsamaha göstermemiz söz konusu olamaz. Nasıl terörle mücadele ediyorsak, uyuşturucu ticareti yapanlarla da aynı şekilde mücadele etmeliyiz. Bütün anne ve babalara çağrıda bulunuyorum; Lütfen çocuklarınıza sahip çıkın.  Çocuklarınızı sevin. Sevgi ve şefkat açığı bırakmayın. Lütfen çocuklarınıza zaman yatırımı yapın. Çocuklarınızın ellerinden tutun gezdirin. Parçalanmış ailelere sesleniyorum; eşinizden boşanabilirsiniz ama çocuklarınızdan boşanma hakkınız yok. Çocuklarınıza sahip çıkın ve onlara şefkat gösterin. 2017 yılının ilk 9 ayında, Ordu ili genelinde 486 operasyon gerçekleştirdik. Bu operasyonlarda, 5.952 gram esrar, 5.544 adet ecstasy, 2.968 gram sentetik kannabinoid(bonzai), 56 kök kenevir, 2 gram metamfetamin, 1 gram eroin ele geçirilmiştir. Yapılan operasyonlarda, 666 şüpheli yakalanmış olup, bunların 98’i tutuklanmıştır. Uyuşturucuyla mücadele konusunda güvenlik birimlerimiz yoğun bir çalışma içindedir. Bu konuda vatandaşlarımızın da desteğini bekliyoruz” şeklinde konuştu.
 
“Devletin En Önemli Görevi, Dezavantajlı Kesimlere Sahip Çıkmasıdır”
 
Programda, sosyal yardımlar konusuna da değinen Vali Yavuz, “Devletin en önemli görevi, dezavantajlı gruplara sahip çıkmasıdır. Devletimizin en fazla şefkat göstermesi, elini uzatması gereken kesim, yoksullar, yaşlılar, engelliler, şehit aileleri ve gazilerimizdir. Sosyal yardımlar konusunda, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarımız ile Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğümüz hizmet vermektedir. İlimizde ihtiyaç sahibi kim varsa hepsine ulaşmak istiyoruz. Bu konuda toplumun her kesiminden duyarlılık bekliyoruz. Sosyal yardımla konusunda önemli çalışma ve faaliyetlerimiz var. 2017 yılının ilk 9 ayında 49.759 aileye, 173 Milyon TL sosyal yardımda bulunduk. Bunun, 112 Milyon TL’lık kısmı, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları tarafından, 61 Milyon TL’lık kısmı ise Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğünün çeşitli programları kapsamında yapıldı. 2017 yılında yaklaşık 31 bin aileye, 40 bin ton kömür dağıtımı yapılıyor. Diğer taraftan, iş kurma, sosyal hizmet, hayvancılık ve tarım alanlarında projeler geliştiriliyor ve bu projeler destekleniyor” dedi.
 
“İlimizde Önemli Spor Yatırımları Gerçekleştiriyoruz"
 
Vali Yavuz, Gençlik ve Spor Bakanlığı bütçesinden gönderilen ödeneklerle ilimizde yapımı devam eden ve yatırım programına alınan spor yatırımları ile ilgili de açıklamada bulunarak, “Gençlik ve Spor Bakanlığınca yaklaşık 103 Milyon TL’ye ihalesi yapılan Ordu Stadyumunun yapımı hızla devam ediyorum. Kaba inşaatı %60 civarında tamamlanmış durumda. Stadyumun yapımı çok hızlı sürüyor. Ünye Gençlik Merkezi inşaatını yapıyoruz. Yaklaşık 3 Milyon TL’ye ihale edilen inşaatın %98’lik kısmı tamamlanmış durumda. Altınordu ilçemizin Karşıyaka mahallesinde yapımı devam eden spor tesisleri, Gençlik ve Spor Bakanlığımızın ilimizdeki en önemli yatırımlarından birisidir. Tesis kapsamında, 2 adet sentetik, 1 adet doğal çim saha, sporcu soyunma odası, tribün ve ışıklandırma çalışmaları devam ediyor. Bu tesisin maliyeti de yaklaşık 7.3 Milyon TL’dir. Şu anda %90 oranında tesisin yapımı tamamlanmış durumdadır. Bunların dışında, Çaybaşı ilçemizde İlküvez sentetik saha yapımı, Çamaş spor salonu, Altınordu Karşıyaka Gençlik Merkezi ve Sporcu Fabrikası Tesisinin yapımı programa alınmış olup, bunların yapımına da yakın bir zamanda başlanacaktır” diye konuştu.
 
 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Kurumsal E-posta
  • e-Dilekçe
  • Bilgi Edinme
  • Kamu Denetçiliği Kurumu
Karşıyaka Mahallesi Atatürk Bulvarı No:336 Altınordu/Ordu
Telefon: +90 452 223 14 44 Belgegeçer : +90 452 223 14 40
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız